Uplynulé akce

co se v kmeni událo

Výprava do Prahy posledním razítkem výroční pouti LLM (8. 10. 2022)

Účast: Aleš, Maruška, Luci, Anet, Štěpán, Sam, Sofča, Pepa, Véna, Dan, Jirka, Eliška

Cesta pro poslední razítko do kanceláře LLM a následná návštěva nově otevřeného Národního muzea. V kanceláři vyhrála Lucinka cenu za dvacátého poutníka, který dokončil výroční pouť

Houbová výprava (17. 9. 2022)

Účast: Robin, Eliška, Jirka (všichni Stehnovi z Mirošova), Dan a Pepa.

Šli jsme k Vydřiduchu, jeho severním úbočím do sedla mezi vrcholy a jižní stranou jsme se vraceli do Holoubkova. Hub bylo tolik, že už po dvou hodinách jsme je neměli kam dávat. Navíc začalo pršet, tak jsme upustili od původního plánu vařit houbovou smaženici a v půl dvanácté jsme se vrátili domů.

Bobří hrad a Malý Walden - 2. a 3. zastávka Výroční pouti LLM (2.-4. 9. 2022)

Účast: Maruška, Véna, Luci, Anet, Štěpán, Aleš, Pepa

Výprava vlakem v pátek večer do Skleného nad Oslavou pro razítko ke 100 výročí LLM. Odtud jsme v noci došli k Bobřímu hradu, kde nás přivítali jeho obyvatelé a razítko k výročí. Ranní vaření ovesky nás připravilo na následující túru po okolí přes Radešín. Odpoledne jsme se přesunuli na Malý Walden, kde bylo další razítko. Ráno jsme došli zase do Sklenného nad Oslavou a i přes veliké zpoždění vlaků a mnohé přestupy jsme dorazili domu.

Tábor Bujesily (16.-30. 7. 2022)

Účast: Maruška, Luci, Anet, Ema, Ella, Marek, Matěj, Madlen, Štěpán, Ota, Aleš, Dan, Pepa, Pavla, Hynek, Anežka

Letos jsme letní stanový tábor podnikli již poněkolikáté na tábořišti nedaleko Bujesil u řeky Berounky. Celým tábořením nás provázela etapová hra Ötzi, která přibližovala účastníkům život před 5000 lety. Ve třech tlupách - Vítězové, Alše a Uganďáci si vyzkoušeli rozdělávání ohně, různé zkoušky zraku, orientace v přírodě a také různé pohybové aktivity včetně každodenního programu v Řece. Uprostřed tábora 22-24. července jsme podnikli výpravu na kosí potok na výroční sněm LLM, kde jsme si také narazili na kartičky další razítko výroční pouti LLM. Celým táborem nás provázely i aktivity mimo táborovou hru: každodenní ranní rozjímání a rozcvička, stavění a bourání týpí a šeltru, sauna, různé soutěžní hry a úkoly, vodní soutěže a turnaje a v neposlední řadě každodenní posezení u ohně s dojídáním jídla a vyprávěním o Ötzim.

Tyčová výprava na Trhoň (14. 5. 2022)

Účast: Anetka, Luci, Maruška, Štěpán, Pepa, Aleš

Dopolední výprava na Trhoň, kde jsme připravovali nové tyče na týpí.

Postřekov a Čerchov (6.-8. 5. 2022)

Účast: Sam, Sofča, Aleš, Štěpán, Lucka, Maruška, Anet, Pepa

Výprava do Postřekova s přespáním u Pepy a následná výprava na Čerchov a do Domu přírody v Klenčí pod Čerchovem.

Výprava do Brd na plešivec - 1. zastávka Výroční pouti LLM (19. 2. 2022)

Účast: Pepa, Dan, Lucka, Aneta a Lucka Černá, Maruška Podhorská, Aleš a Štěpán Brandtner.

V sobotu jsme se sešli před 7 na nádraží v Holoubkově, odkud jsme vyrazili osobákem do Hořovic, kde jsme přesedli na autobus do Jinců. Následně jsme vyrazili po zelené naučné stezce až k parkovišti pod Plešivcem a na rozcestníku u Viklanu jsme se vydali po modré k Viklanu a dále po žluté podél několika pramenů až ke Smaragdovému jezírku. Odtud jsme už hladoví stoupali po zelené turistické značce až na vrchol Plešivce, kde jsme se zapsali do památní knihy na vrcholu, udělali fotku a hledali podle GPS souřadnic schránku s razítkem.
Schránku jsme našli velmi rychle a všichni si do své kartičky za odměnu mohli dát razítko. Následně jsme sešli kousek níž, abychom se mohli v klidu v bezvětří naobědvat. I když jsme nestihli první autobus domů a museli dlouho čekat, výpravu jsme si moc užili.

Podzimní výprava na Kokotské rybníky, Čertův kámen a pramen Čůráček (16. 10. 2021)

Účast: Pepa, Dan, Lucka, Aneta a Lucka Černá, Kačka Rejzková, Nela Šobáňová Aleš Brandtner, Maruška Podhorská a Adélka Panošová.

V sobotu jsme se sešli před 9 na nádraží v Holoubkově, odkud jsme vyrazili osobním vlakem do Klabavy. V Klabavě jsme se napojili na zelenou turistickou stezku, po které jsme došli až ke Kokotským rybníkům. Cestou jsme si ukazovali zajímavosti přírody tak, jak už to na našich výpravách bývá zvykem.
U Dolního kokotského rybníku jsme se najedli a pokračovali dále, nyní už po modré stezce, k Ostrému (Čertovu) kameni a pramenu s vtipným názvem Čůráček. Poté jsme se vraceli zpět po cykloztezce podél řeky. Zastavili jsme se i u Ejpovických vodních tunelů, které se v současné době už bohužel nedají projít skrz. U ejpovické vodní nádrže jsme se podívali na Wake surfing a pak už pokračovali do Ejpovic na vlak.

Podzimní sněm na Sroubku (9.-10. 10. 2020)

Účast: Pepa, Dan, Véna, Lucka, Aneta a Lucka Černá, Kačka Gärtnerová, Kačka Rejzková s maminkou, Nela Šobáňová Aleš a Štěpán Brandtnerovi + jejich rodiče a Štěpán Šedivý

V pátek jsme se sešli jako vždy v 16:00 v chatce. Neměli jsme ale klasickou schůzku, nýbrž jsme připravili pár věcí, které Véna s Alešem odvezli autem až na místo a my se vydali pěšky na sroubek Brontosaurů do nedalekých Volduch. Zde pro nás Aleš s Vaškem připravili ohniště na sněm. Po příchodu ke sroubku jsme se navečeřeli z vlastních zásob, udělali Radu orlích per a poté zahájili sněm. Oheň zapálil třením dřev náš nový ohnivec Aleš Brandtner.
Na sněmu jsme probrali, co se událo, a také plán akcí do dalšího sněmu. Vzhledem k aktuální situaci bylo žhavým tématem také téma online schůzek či domácích úkolů, které by nahradili činnost kmene v době, kdy nemůže být realizována ta tradiční. Novou náčelnicí kmene se stala Lucie Štichová. Na sněm jsme také vyhodnotili celoroční hru a po sněmu zahájili novou, která však bude trvat pouze do dalšího sněmu. Pak jsme už zalezli do spacáků.
V sobotu ráno jsme si uvařili snídani, poklidili celý objekt a vyrazili za lehkého deště zpět k našim domovům.

Výprava do Vejprnic (3. 10. 2020)

Účast: Pepa, Dan, Lucka, Aneta a Lucka Černá, Kačka Gärtnerová, Aleš a Štěpán Brandtnerovi, Lukáš Zajíček a Nela Šobáňová

V sobotu v 6:45 jsme se sešli na holoubeckém vlakovém nádraží. Dojeli jsme vlakem do Plzně, kde jsme přestoupili na trolejbus číslo 16 a dojeli až na konečnou stanici Sídliště Bory, odkud jsme Borským parkem vyrazili po žluté turistické značce kolem Vodní nádržě České údolí směrem na Novou hospodu. Cestou jsme poznávali stromy a také sbírali popadaná jablka. Před Vejprnicemi jsme zastavili na dětském hřišti na malou svačinku. Poté jsme došli až k dřevěné lávce, u které jsme si opsali kód, který jsme následně zadali na web Stopovačka.cz. Pod lávkou jsme udělali společnou fotku (najdete ji v galerii) a pak se vydali na vlakové nádraží, odkud jsme jeli vlakem zpět do Plzně. Zde jsme si nakoupili oběd a po necelé hodince čekání jsme dojeli vlakem domů. Vrátili jsme se nezvykle brzy, ale i tak jsme si užili hezkého počasí.

Prázdninová výprava (24. - 27. 7. 2020)

Účast: Pepa, Dan, Véna, Lucka, Adam a Eliška Křivkovi, Aneta Černá, Kačka Gärtnerová, Barča Tůmová, Aleš a Štěpán Brandtnerovi

Sešli jsme se u chatek s krosnami na zádech, společné věci, jídlo a vodu naložili na několik kárek a vyrazili nad Mýto na Sirskou horu na první tábořiště. Tam jsme postavili stany, natahali dřevo na oheň a pak si zahráli první hru. Celá výprava se nesla v duchu Pevnosti Boyard, členové mohli plnit úkoly, za které dostávali klíče, díky kterým pak mohli otevřít místnost s pokladem. Druhý den jsem se přesunuli k Rottovně, kde jsme měli opravdu krásné počasí. Večer jsme hráli bojovku. Poslední den jsme strávili na Radči.

Výprava do chaty na Trhoni + procházka okolím (23. 5. 2020)

Účast: Pepa, Dan, Nela Šobáňová, Anetka Černá, Štěpán a Aleš Brantnerovi, Lucie Štichová, Kačka Rejzková, Kačka Gärtnerová, Jiří Rejzek (přijel se za námi podívat na kole), Adam Křivka a rodina Švarcových (přijeli za námi autem).

Původně byla výprava naplánována na Rotovnu u Lhoty pod Radčem, ale kvůli ne příliš příznivému počasí jsme se rozhodli cíl výpravy změnit a trasu tak výrazně zkrátit. Prošli jsme Holoubkovem a po tancovce jsem šli kus nahoru, až jsme odbočili na lesní cestu směrem k chatě na Trhoni. Cestou jsme hráli spoustu her. Po příchodu do chaty jsme zatopili v krbu, uvařili na plynové bombě čaj a začali péct, ať už na ohni v krbu, či na plynu, palačinky. Po jídle a hrách jsme se rozloučili se Švarcovými, kteří se přijeli poradit s Pepou ohledně konání tábora, a také s Jirkou Rejzkem, chatu jsme uklidili a vydali se po cestě z kopce dolů až ke studánce v Kuškově a pak zpět kolem rybníka Hamr zpět do Holoubkova.

Výprava na Vraní Skálu a Krušnou horu (29. 2. 2020)

Účast: Pepa, Dan, Véna, Nela Šobáňová, Anetka Černá, Štěpán a Aleš Brantnerovi a Iva Veselá-Polívková z knihovny.

Vyrazili jsme v 7 hodin vlakem do Zdic. Z nádraží jsme šli přes náměstí až na žlutou stezku. Poté jsme přes ves Černín došli až na Vraní Skálu. Celou cestu pršelo, tudíž výstup na Vraní Skálu byl velmi nebezpečný. Zastavili jsme se chvíli na vyhlídce, kde i přestalo pršet. Přes samotu Král jsme došli na Krušnou horu. Vystoupali jsme na rozhlednu Máminka a zpět se vrátili domů vlakem v 17 hodin.

Výprava do Rokycan na Zubry (25. 1. 2020)

Účast: Pepa, Kačka Gärtnerová, Nela Šobáňová, Anetka Černá, Štěpán a Aleš Brantnerovi a Iva Veselá-Polívková z knihovny.

Vyrazili jsme před Hamr, kde jsme se podívali na bobry. Navštívili jsme studánku v Kuškovině a po červené trase jsme dorazili pod Žďár, kde jsme šli kus lesem ke studánce Za střelnicí. Po zelené turistické značce jsme sešli do Kameného újezdu, kde jsme se napojili na žlutou značku pod Kotlem, po které jsme došli až k oboře se Zubry. Celou oboru jsme obešli kolem dokola. Viděli jsme mufflony, divoké koně, jelena a laně, ale zubry jsme bohužel neviděli. Pod kotlem jsme si opekli buřty a jeli zpět vlakem v 17 hodin domů.

Zimní sněm (10. 1. 2020)

Účast: Pepa, Vašek, Dan, Aleš a Štěpán Brandtnerovi, Ota Wágner, Kačka Gärtnerová, Aneta Černá, Nela Šobáňová, Anetka Černá, Maruška Mourková a Lucie Štichová.

V rámci zimního sněmu jsme probrali uplynulé akce, přijali Kačku Gärtnerovou do kmene a naplánovali akce až do příštího sněmu který bude v dubnu.

Výprava do ZOO Plzeň (30. 11. 2019)

Účast: Pepa, Vašek, Dan, Štěpán Brandtner, Štěpán Šedivý, Kačka Šandová, Ota Wágner, Kačka Gärtnerová, Aneta Černá, Nela Šobáňová, Lucie Štichová a jako host Eliška Křivková.

Podzimní výpravu jsme podnikli do plzeňské ZOO. Užili jsme si vědomostní kvíz týkající se zvířat a hlavně jejich popisných tabulek v ZOO. Pár informací se změnilo, ale jinak jsme většinu informací dokázali v ZOO najít. Všichni úspěšně dokázali nakreslit stopu velblouda. Při zpáteční cestě na nádraží jsme se zastavili na Náměstí Republiky na vánočních trzích, kde si někteří z nás koupili něco k snědku.

Sněm + výprava Trhoň (25. - 26. 10. 2019)

Účast: Sněm - Pepa, Vašek, Dan, Štěpán Brandtner, Kačka a Jirka Rejzkovi, Kačka Gärtnerová a její maminka, Nela Šobáňová, Lucie Štichová a Maruška Mourková
Výprava - Pepa, Kačka Gärtnerová a její rodiče, Lucie Štichová, Štěpán Brandtner.

Podzimní sněm proběhl v pátek 25. října na vypůjčené chatě nacházející se na kopci Trhoň, který je velmi blízko Holoubkova. Účast nebyla příliš velká, ale to atmosféře přidalo. Oheň tradičně rozdělal Josef Sokol třením dřev a následně jsme se přesunuli dovnitř, kde jsme poseděli u stolu se svíčkami připomínajícími Ústřední oheň a 4 malé ohníčky. Brzo jsme zalezli do spacáků. Ráno jsme si uvařili čaj, krátce posnídali, poklidili chatu a vydali se na pěší výpravu po Trhoni až do vedlejší vesnice Hůrky. Počasí se nám velmi vydařilo, a tak jsme si mohli užít nádherné výhledy.

Tábor Bujesily (3. 8. - 16. 8. 2019)

I letos jsme se na tábor vypravili na kolech do Bujesil k řece Berounce. Tématem byli Krhúti. Všichni v táboře si nabatikovali tričko dostých týmových barev, vyrobili mávátka a obarvili doma ušitou krhútskou čapku. V tomto úbohu každé ráno s velkým úsměvem a jásotem zdravili Lomikela. Součástí byla i jedna cyklovýprava na hrad Krašov, kterou část tábora (starší děti) absolvovali na lodích a zpět po svých. Další pěší výprava proběhla v týmech na zříceninu hradu Libštejn.

Plavání Hořovice (27. 4. 2019)

Účast: Pepa, Vašek, Aleš a Štěpán Brandtnerovi, Štěpán Šedivý, Ondra, Maruška a Kryštof Mourkovi, Honza Novák, Jirka a Kačka Rejzkovi, Aneta Černá, Nela Šobáňová.
Rodiče: Robert Mourek a Tomáš Černý

V 6:50 jsme se sešli na nádraží v Holoubkově.Po zahajovacím obřadu jsme odjeli vlakem v 7:05 do Hořovic. Bazén jsme měli pronajatý od 8:00 do 10:00 hodin. Nejprve jsme měli asi půl hodiny narozplavání, poté jsme přistoupili na plnění orlích per 1. světla. Jednalo se o činy: plavání na čas, plavání pod vodou, šlapání vody, zvláštní způsoby plavání, potápění a skoky do vody. Využili jsme i parní saunu. Nakonec jsme si zahráli vodní pólo. Vlakem v 11:27 jsme se vrátili domů.

Velikonoční schůzka - malování kraslic (12. 4. 2019)

Místo klasické páteční odpolední schůzky jsme se tematicky zaměřili na Velikonoce. Děti si vyzkoušely malování kraslic voskem, čímž se podpořila jejich tvořivost a myslící ruka. Nejvíce tato činnost zaujala menší holčičky. Chtěla bych všechny pochválit za to, že naprostá většina z nich nezapomněla na pouka, která si měli přinést z domova.

Výprava na Černé jezírko u Podluh a tvrziště na Ostrém (30. 3. 2019)

Účast: Dan Opatrný, Josef Sokol, Lucka Štichová, Aleš Brandtner, Štěpán Brandtner, Vašík Huml,
Nela Šobáňová a Anetka Černá

V sobotu jsme se vypravili brzo ráno vlakem do Hořovic. Na náměstí jsme nakoupili ovesné vločky a kondenzované mléko do ovesné kaše a vyrazili na cestu. Šli jsme kolem hořovického zámku novou zástavbou, dále polní cestou až do vesnice Rpety.
Pak už naše cesta začala více stoupat. Došli jsme na tvrziště na kopci s názvem Ostrý, kde jsme si udělali pauzu na svačinu. Odtud naše cesta vedla přes krásnou louku až do Felbabky, kde jsme místní požádali o doplnění pitné vody, ze které jsme chtěli vařit. Oběd jsme připravili nedaleko Liebusova jezírka.
Pak už jsme jen přes Podluhy a pole došli zpět do Hořovic, kde jsme si dali nanuky a počkali na vlak zpět do Holoubkova.

Výprava na zříceninu hradu Lopata (23. 2. 2019)

Účast: Lucka Štichová, Dan Opatrný, Aleš Brandtner, Štěpán Brandtner, Honza Novák, Jirka Rejzek, Kačka Rejzková, Nela Šobáňová, Viky Auterská a Josef Sokol

V sobotu 23. února v 6:40 jsme se sešli na nádraží v Holoubkově. Výpravu jsme zahájili již tradičním způsobem - kolováním hubky (zapálené křesáním) s recitací Velkého zákona. V 6:54 jsme odjeli vlakem do Rokycan. Pěšky jsme pak pokračovali po zelené turistické značce pod vrch Kotel. U odpočívadla na kraji lesa rozdala Lucka účastníkům výpravy zašifrovaný text - starším morseovkou, mladším znakovou abecedou. Přesto, že se šifrování hodně věnujeme, někteří s úkolem docela zápasili. Nakonec jsme se přece jen dozvěděli, že "Dnes budeme vařit Kanadský guláš."
Od rozcestníku Pod Kotlem jsme se nechali vést žlutou turistickou značkou přes ves Rakovou k Neslivskému rybníku. Na návsi v Rakové jsme si všimli dvou amerických přistěhovalců - statné douglasky tisolisté a borovice vejmutovky. Využili jsme toho k porovnání základních rozeznávacích znaků obou jehličnanů. V lese nás pak zaujalo množství sovích per roztroušených po stranách cesty. Pravděpodobně jsme se stali svědky nějakého nočního zápasu. Ta nejhezčí pera si někteří jako trofej odnášeli domů. U Neslivského rybníka jsme posvačili a odpočatí vystoupali na zříceninu hradu Lopata. Výstup nám Lucka zpestřila hrou "Deset". Informační tabule v podhradí i na hradě zájemce poučily o zdejší historii.
Pak jsme se přesunuli na nedaleké trampské tábořiště a věnovali se přípravě oběda. Vařil se zmíněný kanadský guláš. Každý účastník přispěl bramborem a uzeninou; sádlo, cibuli, mouku a koření jsme doplnili ze společných zásob. Guláše byl pořádný kotel, na každého se dostala důkladná porce a viditelně všem chutnalo. Po obědě jsme kemp hezky uklidili a odcházeli pěšinou podél potoka na hráz Kornatického rybníka. Odtud už o byl jen kousek podél kolejí na zastávku v Kornaticích. Jen chvilku jsme si počkali na vlak, který nás dopravil do Rokycan. Abychom nemuseli půldruhé hodiny trávit v městském parku čekáním na další přípoj do Holoubkova, zařídil Jirka u svých rodičů dopravu auty. Tak jsme už v 16 hodin byli doma u maminek.

Výprava na Sirskou horu (26. 1. 2019)

Účast: Aleš a Štěpán Brandtnerovi, Jirka a Kačka Rejzkovi, Honza Novák, Vašek Huml, Aneta Černá, Nela Šobáňová, Dan Opatrný, Vašek Šebek a Josef Sokol

V 8:15 jsme zahájili výpravu citováním Velkého zákona s kolováním vonné hubky zapálené křesáním. Pak jsem se vydali přes Korej, Chejlavy a Mýtský vrch ke sv. Vojtěchu, dále po modré turistické značce na kemp pod Sirskou horou. Od rána sněžilo, na polích a loukách to docela foukalo a tvořily se závěje, proto jsme se raději drželi v lese. Na čerstvé sněhové pokrývce byla příležitost ke sledování stop zvěře, většinou srnčí, ale viděli jsme i stopy mladých divočáků, zajíce, kuny, spoustu stop veverek a taky několik psích.
I na určování lesních stromů došlo, a to jak jehličnatých (smrk, jedle, borovice, modřín), tak listnatých (buk, dub, bříza, osika, habr). Klukům se líbili ledové krápníky, které nacházeli v zamrzlých kolejích na lesních cestách. Na kemp jsme dorazili v půl jedenácté. Rozdělali jsme pořádný oheň a když se vytvořil dostatečný základ, připravili jsem si zálesácké řízky - vepřové, hovězí i kuřecí, co si kdo z domova přinesl. Naklepané maso jsme osolili, opepřili, z jedné strany obalili v mouce, hodili na pánev s rozpáleným sádlem a po obou stranách osmažili. Hotový řízek jsme potřeli hořčicí, jako tácek posloužil krajíc chleba. Šlo to skvěle a všichni si pochutnali.
Kolem půl jedné jsme tábořiště po sobě uklidili a vypravili se na zpáteční cestu. Tady se někteří vyřádili při koulovačce a klouzání na zledovatělých plochách ukrytých pod sněhem. Domů jsem se šťastní a příjemně unavení vrátili ve tři hodiny odpoledne.

Zimní sněm (4. 1. 2019)

Na tomto sněmu bylo spousta nováčků, kteří dostali za úkol do příštího sněmu splnit zasvěcovací stezku. Zároveň jsme se jako kmen rozdělili do tří lóží - respektive vznikla nová Lóže skřítků, do které patří právě naši nováčci.

Schůzka Velké lóže (8. 12. 2018)

Historicky první schůzka Velké lóže, na které jsme se domluvili, že kmen rozdělíme do tří lóží a zároveň určili, kdo kterou lóži povede. Dále jsme připravili pevné termíny sněmů, výprav a schůzek Velké lóže.

Tábor (21. 7. - 3. 8. 2018)

Letošní tábor se konal v Polínkách spolu s pár zbirožáky. Tyto dva týdny jsme si všichni neskutečně užili. Program byl perfektně vymyšlený i naplánovaný.

Březnová vycházka (31. 3. 2018)

První vycházka proběhla naprosto ukázkově. Děti se nezalekly sychravého počasí. Hned, když jsme od chatky vyrazili do lesa, pršet přestalo. První studánku už velmi dobře známe, je nedaleko naší chatky a vodu využíváme na čaj. Další v pořadí byla studánka V lomu. Po cestě podél vlakové tratě jsme zanedlouho došli ke studánce Kuškov, kde dříve bývala vesnice. Studánka je nově opravena. Na závěr přišlo stoupání na Trhoň a již poslední studánka Nad sjezdovkou.

Velikonoční schůzka (23. 3. 2018)

Tento rok jsme se rozhodli udělat tématicky laděnou schůzku. Nezdobili jsme však vajíčka tradičním způsobem, ale vyzkoušeli jsme si naši trpělivost při omotávání a lepení bavlnek na polystyrenová vajíčka. Dětem se vajíčka moc povedla.

Bruslení (2. 3. 2018)

Poněvadž se teploty celý týden pohybovaly kolem -15°C, nechala jsem se od Emy Wágnerové přesvědčit a dala dětem SMS zprávou vědět, že se v pátek sejdeme u chatky, ale vyrazíme bruslit na rybník ve vesnici. Přijeli i někteří rodiče, kluci si zahráli hokej a ostatní najezdili nemálo kilometrů po celé délce rybníka.